محصولات برند دی اس اند دورگا
دی اس اند دورگا - DS & Durga یک برند خاص آمریکایی است. بنیانگذاران آن دیوید ست مولتز، عطرساز خودآموخته و همسرش معمار کاوی آهوجا مولتس، مدیر این برند هستند.
عطر سازان این برند در سال 2007 با تولید دستی لوازم آرایشی و عطری شروع کردند که عمدتاً به عنوان هدیه برای دوستان استفاده می شد. اما مد برای صنایع دستی و دست سازهای محلی که در آن سال ها در بروکلین حاکم بود، به سرعت توجه این برند را به خود جلب کرد. آزمایشهای اولیه شامل M'Head Reds ، My Indian Childhood ، Juniper ، Resin ، Siberian Snow ، Rosa Americana ، Silent Grove ، Cowboy Grass و تعدادی دیگر بود، اما تنها مورد دوم تا به امروز تولید شده است.
مولتس با تولید و دفتر مرکزی در بروکلین و یک فروشگاه شاخص در منهتن، اعتراف می کند که برند را بسیار "آمریکایی" می یابد. این عطرساز از زیبایی شناسی گذشته استعماری کشور الهام گرفته است - تاریخ غرب وحشی، افسانه های جمعیت بومی، طبیعت این قاره - و با موفقیت با این موضوع در آثار خود بازی می کند. پزشکی می سی سی پی به آیین های غیبی قبایلی که در کنار رودخانه زندگی می کردند اختصاص دارد. Freetrapper داستان شکار بیش از حد، یک تجارت محبوب در غرب میانه را روایت می کند: در قرن هجدهم، مستعمرات به طور فعال خز حیوانات و محصول ترشحی آنها، کاستوریوم را که به طور گسترده در عطرسازی استفاده می شد، به اروپا صادر می کردند. کمان سازان- در مورد اوج موسیقی آمریکایی قرن قبل از گذشته. به گفته مولتس، این عطر به طور تصادفی به وجود آمد، زمانی که او به طور تصادفی نت های چوبی را مخلوط کرد و ناگهان بوی مشخص یک جعبه ویولن را استشمام کرد. این ترکیب شامل سایه هایی از چوب ماهون، کلوفون و خزه است. Cowboy Grass ، چرمی با ته رنگ گلی ، از دشت سوخته و رایحه علف خشک الهام گرفته شده است. کار با ترنج، آویشن، مریم گلی و خس خس آغاز می شود، با آکوردهایی از کهربا و بنزوئین در پایه: "مناسب برای سواری و سرقت از بانک." این آهنگ در سال 2008 منتشر شد و اولین پرفروش این برند شد.
در سال 2013، این برند از موضوع آمریکا در خط HYLNDS که از مکان ها، فرهنگ عامه و تاریخ مردمان اسکاندیناوی و آنگلوساکسون الهام گرفته شده بود دور شد: فضای سرد منطقه ایرلند شمالی آرماگ ( کوه خاکستری کم رنگ) ، دریاچه سیاه کوچک )، افسانه های شوالیه های شاخه سرخ ( رز تلخ، نیزه شکسته )، اسطوره های سلتیک و نورمن ( Ile Ryder ) و Spirit of the Glen که با برند ویسکی اسکاتلندی Glenlivet خلق شده اند.
این همکاری اولین بار در مجموعه این برند نبود. دو سال قبل، همراه با دفتر طراحی مستقر در بروکلین Joya DS & Durga، شیشه Staghorn Sumac را منتشر کردند که در مورد قبایل بومی، تاریخ و گیاهان دشت بزرگ، یک منطقه استپی در بخش مرکزی ایالات متحده است. . بعداً، نویسندگان موافقت کردند که با طراح لیندا رودن، که ترکیب رودن برای خط آرایشی او منتشر شد، همکاری کنند، و مورد بعدی همکاری با Levi's بود: در اوایل سال 2018، این شرکت نسخهای از کت چرمی افسانهای را منتشر کرد که آلبرت انیشتین برای یک لباس پوشیده بود. مدت طولانی بود و مولتس عطر خود را بازتولید کرد. تنباکوی ادویهای که ژاکت آن با هر یک از 500 نسخه محدود این برند عرضه شده بود.
در اکتبر همان سال، یک مجموعه نسخه محدود منتشر شد که مدیر هنری آن سیمون لو بون، رهبر گروه Duran Duran بود. مجموعه ای متشکل از چهار آهنگ، که نام آن ها برگرفته از آهنگ های موفق Hungry Like the Wolf ، Come Undone ، Skin Divers و You Kill Me With Silence است، به چهلمین سالگرد گروه کالت دهه 1980 اختصاص داشت.
در Pitti Fragranze 2017، این برند جدید Durga را ارائه کرد که توسط Molz برای همسرش ساخته شده بود (Durga نام مستعار Kavi است). امروزه این برند علاوه بر مجموعه عطر، شمع، لوازم آرایشی بدن و عطرهای مخصوص اتومبیل تولید می کند.
در بهار 2020، در پی تعطیلی فروشگاه ها به دلیل همه گیری COVID-19، سازندگان پروژه Fume Truck را با شعار کنایه آمیز "The Greatest Hits Tour" اعلام کردند. از اوایل ژوئیه، یک کامیون کوچک شبیه یک ون بستنی که "ضدعفونی کننده" می باشد، در شهر گردش می کند، در مکان های مختلفی در منهتن و بروکلین توقف می کند و به خریداران اجازه می دهد تا با خیال راحت عطرها را تجربه کنند یا ضدعفونی کننده Big Sur After Rain را خریداری کنند. به گفته نمایندگان برند، این تبلیغات تا پایان سپتامبر ادامه خواهد داشت.