فیلتر






محصولات برند پنهالیگون

جدیدترین هاپربازدیدترین هامحبوب‌‌ترینپرفروش‌ترینارزان‌ترینگران‌ترین
تعداد نمایش 122448

روزگارانی که خورشید در مرزهای امپراطوری بریتانیای کبیر غروب نمی کرد؛یکی از خیابان های لندن که بین ساختمان های دولتی و غذا خوری های اشراف زادگان واقع بود ؛محل کار آرایشگری موفق بنام “ویلیام پنهالیگُنز” بود که به لطف همسایگی با حمام های مشهور ترکی کسب و کار پر رونقی در اختیار داشت.نام این خیابان که به تقاطع قدرت شهرت داشت؛ “ژِرمین” بود و ویلیام که در آن روزها آرایشگر خوشنام و معتبری بود؛در محل کارش پذیرای رهبران و صاحب منسبان کشور بود.پنهالیگُن مردی شوخ طبع،خوش مشرب و بسیار خلاق بود که امور غیر معمول و عجیب همیشه توجه او را به خود جلب می کردند و موجب ایده پردازی های جالب و خاص وی می شدند.یکی از این موارد بخار و رایحه ی گوگرد مانند بر خاسته از حمام های ترکی همسایه ی وی بود.ویلیام به منظور پیگیری جدی و تمرکز بیشتر روی ایده های خویش در سال 1870 خانه ی پنهالیگونز را تأسیس نمود و اگرچه ساخت دو عطر “او دِ وِر وِین” و “اکسترکت آو لایم” را به این سال نسبت می دهند اما با الهام از بخور گوگردی حمام های ترکی و به احترام و افتخار مشتریان اشرافی و متمول خویش؛نخستین عطرش را در سال 1872 تحت عنوان “حمام بوکِی” تولید نمود.عطر مردانه ای که غنی و نا متعارف است و با گذشت یک قرن از تولید آن هنوز هم به حیات خود ادامه می دهد و محبوب است.
موفقیت آن روزهای حمام بوکِی؛ نام ویلیام را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت و این موفقیت؛اعتماد بنفس و جسارت بیشتری جهت ایده پردازی ها و نو آوری های تازه به او داد.از همین رو در سال 1902 عطر “بِلِن هایم بوکِی” به در خواست دوک بِلِن هایم ساخته میشود.اثری ساختار شکن که با کنار زدن شیوه های مرسوم تولید عطرهای گل بوی آن ایام؛با استفاده از آکورد مرکباتی دلبرانه در کنار نوت های ادویه ای و چوبی؛رایحه ای افسونگر خلق میکند که در آن دوران بسیار متفاوت و بدیع بود.این عطر پر فروش ترین عطر خانه محسوب میشود و همچنان به افسونگری های خود ادامه می دهد.جالب است که دیگر اطرافیان دوک بِلن هایم نیز علاقه ی بسیاری به این عطر داشتند که از این میان می توان به “وینستون چرچیل” اشاره نمود.
عطرهای با کیفیت و خلاقانه ی پنهالیگُن در این سال ها همچنان عرضه می شوند که دو نمونه ی موفق و شگفت انگیز آن عبارتند از عطر زنانه ی “کُرنیوبیا” که در سال 1910 عرضه شد و ترکیبی جسورانه از آکوردهای گل بو،مرکباتی و عنبری؛این عطر را به جایگاه رفیعی رساند.همچنین عطر مردانه ی چوبی و گیاهی “انگلیش فِرن” با تم صابونی قدرتمند خود در سال 1911 عرضه شد که وجه دیگری از خلاقیت های این برند را به نمایش گذاشت.تولیدات متفاوت و با کیفیت این خانه در سال های بعد نیز به علاقمندان ارائه می شد که در این میان می توان به عطر تازه و مرکباتی پرطرفدار پنهالیگن یعنی “او دِ کولون” اشاره کرد که با استفاده از بهترین و گران قیمت ترین اسانس های مرکباتی؛نمایشی بیاد ماندنی از کولون را ارائه نمود.این عطر که در سال 1927 عرضه گشت؛علی رغم محبوبیت بالایی که داشت امروزه تولید نمیشود.
با وخیم شدن شرایط در دوران جنگ جهانی دوم؛پنهالیگنز نیز از شعله های این جنگ ویرانگر در امان نماند و در سال 1941 فروشگاه اصلی که در خیابان ژرمین واقع بود بر اثر بمباران کاملا تخریب شد.این حادثه وقفه ای نسبتاٌ طولانی در روند فعالیت های برند ایجاد نمود تا اینکه در سال 1975 با راه اندازی فروشگاه جدید توسط “شیلا پیکلز” دریچه ی تازه ای به روی فعالیت های پنهالیگنز گشوده شد.باز آفرینی و به روز نمودن فرمول هایی که میراث ارزشمند ویلیام بودند؛مورد توجه قرار گرفت و عطر های گل بوی مدرن به منظور جلب رضایت بانوان تولید شدند که سردمدار آنان عطر “بلوبِل” به سال 1978 می باشد.این عطر یکی از پرفروش ترین محصولات خانه است که عطر محبوب “پرنسس دایانا” هم بود.
در سال 2005؛این خانه ی ارزشمند توسط کمپانی اسپانیایی “پُئِیگ” خریداری شد و امروزه ضمن پایبندی به فرمول ها و ایده های اولیه ی برند؛دامنه ی تولیدات خود را گسترش داده و علاوه بر تولید شمع های معطر؛به تولید محصولات حمام و آرایشی لوکس و با کیفیت نیز می پردازد.فرمول هایی که توسط ویلیام پنهالیگن ابداع شده اند در قالب مجموعه ای بنام “آنتولوژی کالکشن” ارائه میشوند.از همه مهم تر اینکه عطرهای باکیفیت و زیبای این برند همچنان تولید میشوند که علاوه بر ادامه ی حیات برخی از آثار فاخر گذشته؛استفاده از مواد طبیعی کمیاب و گران قیمت در کنار نبوغ و خلاقیت گروهی از برجسته ترین عطاران منتج به تولد آثار مدرن و جدیدی شده که موفقیت بزرگی برای خانه در دوران معاصر به ارمغان آورده اند.از این میان می توان به آثاری نظیر: “کوِرکاس-1996″،”آرتمیسیا-2002″،”اِندیمیون-2003″،”دورو-2004″،”جانیپر اسلینگ-2011″،”آیریس پریما-2013” و “اُستارا-2015” اشاره نمود.
از آنجا که با پایان یافتن دوران سلطنت ملکه ویکتوریا؛ویلیام پنهالیگن بعنوان آرایشگر و عطر ساز دربار انتخاب شد و نیز با توجه به اینکه آثار بدیع و با کیفیت وی علاوه بر دوستداران هنر و عطر سازی؛به محبوبیت ویژه ای در نزد اشراف دست یافته بود؛برند پنهالیگُن مفتخر به دریافت سه حکم سلطنتی گشت.اولین حکم در سال 1903 توسط ملکه الکساندرا(همسر ادوارد هفتم) به پنهالیگن اعطا شد.همچنین این خانه مفتخر به داشتن دو حکم با قدمت و معتبر دیگر است:حکم دریافت شده از دوک ادینبورگ در سال 1956 و نیز حکم سلطنتی اهدا شده توسط شاهزاده ی ولز در سال 1988.این دو نشان بعنوان گواهی بر کیفیت بالا و ارزشمندی محصولات پنهالیگنز در علامت و لوگوی خانه درج شده اند.
نگاه خاص و دقیق ویلیام که از روزهای آغازین تأسیس برند در پی کشفیات تازه و عرضه ی محصولات با کیفیت بود؛همچون روح در کالبد تمامی بخشهای این خانه دمیده شده.حتی بطری عطر ها نیز با گذشت بیش از 140 سال از فعالیت های خانه؛همچنان به طرحی که ویلیام ارائه نمود وفادار هستند.شیشه های کریستالی شفاف که مزین به روبان های رنگی هستند و گوی الماس شکلی که بر درب هر بطری قرار دارد؛همگی تصویری از شکوه،تجمل و کیفیت بالای این محصولات هستند که به احترام مشتریان و مخاطبان محصولات در نهایت دقت و ظرافت طراحی شده اند.
با علم به قدرت آمیخته به احساسات روایح و نیز با شور و شوقی که از شخصیت خلاق و مبتکر ویلیام همچون میراثی افسانه ای برای امروز و آینده ی این خانه به یادگار مانده است؛پنهالیگُنز در جستجوی چالش های برخاسته از ترکیب سبک ها و فرم های هنری رایج و ارائه ی تفاسیر بدیع و مدرن از مفهوم ظرافت و زیبایی؛به مسیر فعالیت های خود ادامه می دهد و با استفاده از مواد و ترکیبات نفیس و کمیاب در همکاری با اساتید بزرگ جهان عطر؛ایده های خود را مطرح و در نهایت غنا و کیفیت در غالب روایح گرانبها و ناب؛عرضه می نماید.این حجم وسیع از خلاقیت و کیفیت نام خانه ی پنهالیگُنز را در تاریخ عطر جاودانه ساخته و پس از گذشت چندین دهه و در هیاهوی خانه های نوپا؛این برند بعنوان یکی از ارکان هنر عطر؛همچنان با صلابت و اقتدار بسوی آینده در حرکت است.