محصولات برند تام فورد
خانه مد آمریکایی تام فورد توسط طراح و کارگردان فیلم تام فورد در سال 2005 تاسیس شد و تولید خود را با لوازم آرایشی تزئینی و عینک آغاز کرد. اولین مورد توسط غول عطر و لوازم آرایشی Estée Lauder تولید می شود (با این حال، طراح شخصاً توسعه ترکیبات جدید را مدیریت می کند) و فریم های عینک توسط گروه Marcolin تولید می شود. فورد در سال 2007 با ارائه اولین مجموعه مردانه به تولید لباس بازگشت و سپس در سال 2010 این برند شروع به تولید لباس برای زنان کرد. در کمپین های تبلیغاتی برای همه محصولات، طراح به طور فعال از موضوع جنسی سوء استفاده می کند، که به همین دلیل بارها توسط فعالان و روزنامه نگاران مختلف محکوم شد. برخی از کمپین های او اصلا سانسور نشدند و در تعدادی از کشورها ممنوع شدند.
اولین عطر تام فورد در سال 2006 ظاهر شد. ارکیده تحریکآمیز و پیچیده بلک کالکشن Signature Collection را به وجود آورد و تقریباً بلافاصله دلیل اختلاف بر سر این است که عطرهای این برند به کدام بخش، نیچ یا لوکس تعلق دارند. Black Orchid مجموعه کاملی از flankers را ایجاد کرد که جدیدترین آنها Velvet Orchid Lumiere در سال 2016 منتشر شد.
در سال 2007، عطر چوبی تام فورد برای مردان ( Tom Ford for Men Extreme، 2007) و در سال 2009، عطر آلدئیدی وتیور گری وتیور (Eau de Toilette Grey Vetiver، 2014) منتشر شد. هر دو آهنگ برای مخاطبان مرد در نظر گرفته شده اند، اگرچه خود تام فورد عطرها را بر اساس جنسیت جدا نمی کند.
همچنین در سال 2007، اولین یازده عطر از مجموعه Private Blend منتشر شد که به گفته بخش بازاریابی تام فورد، از عطرسازی و انتظارات مصرف کنندگان اصلی فاصله گرفت. در طول سال، سه عطر به طور همزمان منتشر شد که پیشرو در فروش و مورد علاقه همه شدند: عود وود ، توباکو وانیل و توسکان لدر . طبق قوانین بخش لوکس، عطرهای موفق کلکسیونی از عطرها و همچنین کپی ها و تقلبی هایی با درجات مختلف نزدیک به اصل را دریافت می کنند. با این حال، flankers هرگز ظاهر نشد، اما بسیاری از کپی ها و جعلی ظاهر شد. پرفروش ترین های تام فورد جزو جعلی ترین ها در بخش لوکس هستند.
مجموعه Private Blend گسترده است و از چندین زیر مجموعه تشکیل شده است. از سال 2009، خطوط موضوعی انحصاری، متشکل از چهار رایحه تولید شده است. در سال 2009، اینها عطرهای مشک سفید از مجموعه مشک سفید بودند، Jardin Noir گلی در سال 2012 ظاهر شد، عطر شرقی شیرین آتلیه d'Orient در سال 2013 منتشر شد، و در سال 2016 عطر سبز Les Extraits Verts. همه آنها به استثنای کافه رز از مجموعه Jardin Noir متوقف شده اند و Les Extraits Verts هنوز در وب سایت رسمی موجود است.
در سال 2017، طراح همچنان به تحریک مصرف کننده ادامه می دهد و Fucking Fabulous با چرم تند را منتشر می کند که با برچسبی که کلمه "fucking" روی آن سانسور شده بود و با نوار قرمز پوشانده شده بود به فروشگاه های بسیاری از کشورها وارد شد.
این برند علاوه بر عطر، لوازم آرایشی تزئینی، پوشاک و لوازم جانبی و محصولات مراقبت شخصی تولید می کند.





































