راز محبوبیت پایدار Chanel N°5 چیست؟

موفقیت اولین عطر - و مشهورترین - خانه مد توسط چندین عامل تعیین شد: تعادل ظریف عناصر در ترکیب، که ترکیب غیرمعمول و نوآورانه را برای پوشیدن راحت می کرد، طراحی بی عیب و نقص و بازاریابی شایسته.

100 بطری اول Chanel N°5 به عنوان هدیه کریسمس برای جامعه بالایی که کوکو شانل با آنها صحبت کرده بود ارسال شد. بسیاری از مردم در مورد این عطر یاد گرفتند، و زمانی که این عطر جدید به فروش رفت، در بین پاریسی ها سروصدا به پا کرد. به لطف یک استراتژی بازاریابی که به دقت فکر شده است، بطری عطر به نمادی از تجمل، نخبه گرایی و ظرافت مقرون به صرفه تبدیل شده است. ما به راحتی یک عاشق "پنج" را تصور می کنیم - یک زن با اعتماد به نفس با طعم بی عیب و نقص.

جایگاه ویژه ای در تصویر Chanel N ° 5 که توسط لاکونیک طراح شیشه این عطر مطابق با روح سازنده گرایی نیمه اول قرن بیستم اشغال شده است. در حالی که برندهای عطر عطرهایی را در شیشه هایی پیچیده  لالیک و باکارات منتشر می‌کردند، کوکو شانل این ترکیب را در شیشه هایی شیشه‌ای مستطیلی قرار می‌داد که روی آن یک درپوش شیشه‌ای ساده به شکل Place Vendôme برش خورده بود. برای معاصران، این فرم یک نوآوری بود.

علاوه بر این، در زمان های مختلف، N°5 توسط ستارگان پاپ جهان و نخبگان روشنفکر پوشیده شد. قبل از ماریون کوتیار که سال گذشته به عنوان سفیر شانل شماره 5 تایید شد، این عطر توسط سوزی پارکر، الی مک‌گرو، کاترین دنوو، کارول بوکت، نیکول کیدمن، براد پیت و ژیزل بوندشن ارائه شد. عکاسان و کارگردانان مشهوری از جمله هلموت نیوتن، ایروینگ پن، ریدلی اسکات، ژان پل گود، لوک بسون، باز لورمن و یوهان رنک روی ایجاد کمپین های تبلیغاتی کار کردند. همه اینها در کنار هم، عطر شاخص شانل را به لایه ای از فرهنگ، نمادی جاودانه و یک پدیده واقعی تبدیل می کند .

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد