ظرافت نهفته Aventus Creed چیست؟
ده سال پیش برند بریتانیایی کرید عطر آونتوس را روانه بازار کرد. او میوهها را در عطرسازی مردانه مشروعیت بخشید و به یکی از پرفروشترینهای سالهای اخیر تبدیل شد.
اگر به افسانه های بازاریابی اعتقاد دارید، پس خانه عطر کرید در اواسط قرن هجدهم تأسیس شد و شهرت و عنوان عرضه کننده دربارهای سلطنتی اروپا و به ویژه انگلستان را داشت. طبیعی ترین، احساسی ترین و با ارزش ترین اسانس ها، قدیمی ترین فرمول ها از غبارآلودترین صندوق ها، با استعدادترین عطرسازان، متحد شده با یک نام خانوادگی و مدیریت تجارت اجداد خود برای تقریبا سیصد سال، تا سال 2020 - همه اینها برای برند Creed است
احتمالاً برندی با چنین سابقه طولانی باید عطرهای متعددی را در کارنامه خود داشته باشد که اثر خود را در تاریخ جهانی عطرسازی به جا گذاشته باشد یا حداقل آنقدر درخشان باشد که داستان های بازاریابی قابل قبول به نظر برسد. با این حال، اولین کار موفق کرید به عنوان یک فوگر معطر سبز ایرلندی توید در نظر گرفته میشود که در سال 1985 توسط عطرساز پیر بوردون خلق شد و اصلاً توسط فردی از سلسله کرید "عطرسازی" ساخته نشد.
و در سال 2010، Aventus آمد. و بس. به سختی می توان گفت که آیا دیگر عطرهای Creed محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و در این موج خرید شده اند یا خیر، اما Aventus یک موفقیت فوق العاده است. او به یک خدای زنده واقعی تبدیل شده است که طرفدارانش حاضرند حداقل 325 دلار برای این عطر بپردازند . ما امروز در مورد او صحبت خواهیم کرد.
به طور کلی، بررسی جداگانه یک عطر ده ساله حداقل عجیب است. اما عطرهایی در جهان وجود دارند که برای چندین دهه ارتباط خود را از دست نداده اند، عطرهای خارق العاده، عطرهایی که به لطف عشق یا نفرت جهانی تبدیل به افسانه شده اند. اما بیشتر اوقات عشق به Aventus تنها یکی از آنهاست.
کرید اونتوس
از نظر ساختاری، ترکیب اصلی به سمت به اصطلاح نئوشیپرا جذب می شود : شروعی مرکباتی و پایانی چوبی دارد. معمولاً نشانگر اصلی این ژانر آکورد چوبی نعناع هندی و کهربا با افزودن آنالوگ مصنوعی خزه بلوط - evernil - "به طعم" در نظر گرفته می شود. در آونتوس، ترنج همراه با آهک و گالبانوم (که بعداً به آنها اشاره خواهیم کرد) ارائه می شود، به طوری که آکورد آغازین بلافاصله ماهیت ماجراجویی آینده را اعلام می کند.
Aventus for Her
شش سال بعد، در سال 2016، Creed اولین فلانکر Aventus را به نام For Her معرفی کرد. به نظر من شش سال مکث درست و سنجیده ای برای عطری با چنین پتانسیل تجاری است، درست همانطور که ایده انتشار یک عطر زنانه درست به نظر می رسد، زیرا مخاطبان اصلی تولیدکنندگان عطر هنوز زنان هستند.
کلن آونتوس
در سال 2018، Creed یک نمونه اولیه از Aventus، Aventus Cologne را به نمایشگاه TFWA در کن آورد.