نینا ریچی: داستان زندگی یک طراح مد و توسعه برند
22 | 1 | 1401

نینا ریچی: داستان زندگی یک طراح مد و توسعه برند

هوشمند شاپ
نینا ریچی (ماریا آدلند نیلی) - خالق مد لباس که ابتدا طرح هایش در دسترس اشراف قرار گرفت. این طراح مد، با شرط بندی روی رمانتیک و برش بی عیب و نقص، خوانشی جدید از سبک زنانه را به جهان گشود.

نینا ریچی کیست؟

نینا کار خود را از 12 سالگی آغاز کرد. پس از مرگ پدر، زمانی که در یک کارگاه خیاطی کارآموز شد، شروع به دوخت لباس کرد و اولین پول خود را به دست آورد. به لطف سخت کوشی، نبوغ و پشتکار، این دختر توانست در میان تعداد زیادی از خیاطان متمایز شود. و در 20 سالگی خیاطانی را استخدام کرد که مطابق طرح های او خیاطی می کردند.

نینا نام خود را از همسرش لوئیجی ریچی گرفته است که با او پسری به نام رابرت به دنیا آورد.  این کودک باید به طور مستقل بزرگ می شد ، زیرا 4 سال بعد نینا بیوه ماند. ولی این پسر اوست که نقش مهمی در حرفه طراحی او دارد.

سال 1905، زمانی که آثار نینا ریچی از خانه های مد بزرگ پاریس قدردانی کرد، بسیار مهم بود. از آن زمان، او شروع به دریافت سفارشات پرسود کرده است. و در سال 1908 در خانه مد معروف رافین شروع به کار کرد، جایی که به زودی مالک آن شد. اوضاع داشت خوب پیش می رفت و دپارتمان نینا مشتریان دائمی داشت. با این حال، پس از مرگ موسس، شرکت شروع به مشکلات مالی کرد و به همین دلیل تعطیل شد.

در این زمان، در سال 1932، نینا ریچی 49 ساله از قبل ثروت مناسبی داشت و به یک مستمری شایسته فکر می کرد. اما، با ترغیب پسرش رابرت، که جنبه های تجاری کسب و کار را به عهده گرفت، طراح مد کسب و کار خود را دوباره شروع کرد.

تاریخچه برند نینا ریچی


فلسفه این برند بر اساس پیش‌بینی خواسته‌های مشتریان، دوخت لباس‌های باکیفیت با قیمتی مناسب و مطابق با روند مد بود.

تأسیس خانه مد نینا ریچی


اولین بوتیک نینا ریچی در پاریس در خیابان کاپوچین افتتاح شد و به زودی به یک امپراتوری مد واقعی تبدیل شد. هفت سال پس از آغاز به کار، این شرکت 11 طبقه را در سه ساختمان اشغال کرد و تعداد کارمندان را از 40 به 450 افزایش داد. و با گذشت زمان، این برند خطی از لوازم جانبی شیک و کالاهای چرمی راه اندازی کرد.

با تغییر آدرس به خیابانی که بوتیک های بخش لوکس در آن قرار داشتند - Montaigne 39 ، این شرکت علاوه بر استودیوها و سالن های بوتیک ، نمایشگاه هایی را افتتاح کرد.

امروزه شرکت نینا ریچی توجه بیشتری به عدم مد لباس و عرضه عطرها دارد. این شرکت متعلق به شرکت اسپانیایی Puig Fashion Group است و در 130 کشور نمایندگی دارد.

امسال نودمین سالگرد برند نینا ریچی است.

زیبایی شناسی برند نینا ریچی


لباس های ایجاد شده توسط نینا ریچی به طور هماهنگ بر زیبایی زنان در جامعه سکولار تأکید می کرد. با این حال، سبک نینا ریچی کاملاً با سلیقه های  مد پاریس مطابقت نداشت. مخاطبان، بانوان استانی نسبتاً متوسط ​​بودند. به همین دلیل بود که در ابتدا نام تجاری نینا ریچی به ندرت در مطبوعات مطرح شد.

انتشار اولین لباس باز با یقه تا کمر در سال 1937 بسیار هیجان انگیز بود. کمی بعد، در دهه 1960، مادام ریچی حتی به عنوان طراح تولید در مجموعه فیلم های The Visit، Les belles manieres و چندین نقاشی دیگر نقش آفرینی کرد. لباس های طراح لباس ظاهر شخصیت ها را دگرگون کرد و به آنها سبک و پیچیدگی بخشید.

طراحان نینا ریچی


نینا ریچی در  (1970) در سن 87 سالگی درگذشت.

در سال 1990، جرارد فیلیپ واگهورن بریتانیایی را استخدام کرد. بین سال‌های 1999 و 2001، ناتالی جرویس طراح اصلی شد. سپس ماسیمو گیسن و جیمز آگیار به مدت یک سال در این سمت بودند.

با ورود لارس نیلسون طراح در سال 2003، فروش به طور قابل توجهی افزایش یافت  Olivier Teiskens بلژیکی که لباس های زیادی را به فرش قرمز آورده بود، جایگاه خود را تغییر داد. و از سال 2009 چهره اصلی این شرکت پیتر کوپینگ شد.

گیوم هانری از سال 2015 به عنوان طراح اصلی مد فعالیت می کند و در سال 2018 با دو طراح جوان هلندی به نام های راشمی بوتر و لیزا هربرو که هنوز هم کار می کنند، جایگزین شد.

ساخت عطر نینا ریچی
به ابتکار رابرت ریچی، اولین عطر Coeur Joir که توسط Germain Cellier کار شده بود، در سال 1946 ارائه شد. بطری شیشه‌ای به شکل قلب حاوی رایحه‌ای گلی بود که در آن نت‌های بنفشه و زنبق به‌طور ظریفی در بازی یاس و ترنج ترکیب می‌شد و جای خود را به دسته‌ای از نرولی و گل رز می‌داد.

 

دو سال بعد،  L'Air du Temps منتشر شد. درب بطری با دو کبوتر تزئین شده بود و طبق افسانه این عطر برای رابرت ریچی محبوب ساخته شد.  

عطر Fille d'Eve به کارت ویزیت نینا ریچی تبدیل شد. تاریخ آن 1952 است.  

تقریباً تمام محصولات عطر نینا ریچی با شیرینی میوه و دسر با آکوردهای گلی، تند و توت خوانده می شود.

ادو تویلت نینا روژ ترکیبی شیرین با پژواک اسیدی است که در یک بطری سیب اشتها آور قرار داده شده است. تمشک های آبدار با تازگی پوست مرکبات سایه می اندازند و صدای خامه ای گاردنیا از بسیاری جهات مکمل کارامل است. این کوکتل گل توت برای فصل سرد مناسب است.

ادو تویلت Les Sorbets de Nina یک شربت میوه ای است که طراوت آن برای روزهای گرم و گرم ایده آل است. نت‌های دسر مرکبات، گل‌ها و خامه‌ای با طعم ترکیب شده‌اند.

ادکلن نینا خطاب به طبیعت های رمانتیک است. در شیرینی زیبای گلی-میوه ای می توانید طراوت لیمو، صدای جذاب سرو و مشک را بشنوید. این ترکیب هاله ای از وسوسه را در اطراف مالک ایجاد می کند.

ادو پرفیوم ریچی در تمام آکوردهایش فریبنده است. در اینجا، گل های عجیب و غریب به طرز ماهرانه ای با آب میوه طنین انداز می شوند و باعث می شوند مدت طولانی در مورد راز رایحه چند وجهی فکر کنید.

ادو تویلت بلا مملو از طراوت میوه و لذت گل است. نت های ریواس به آن تندی می بخشد. عطر در عین حال پررنگ، خوش صدا و مطبوع بود. و بنابراین مطمئن شوید که در یک روز سرد ابری روحیه خود را تقویت می کنید.

ادکلن نینا رز با جرقه های میوه و یک دسته گل مجذوب خود می شود، جایی که آبدار بودن گلابی و ترنج را موجی از انرژی و مثبت پوشانده است. این عطر مظهر خوش بینی است!

ادو تویلت Les Monstres De Nina Ricci کاملاً زنانه به نظر می رسد و یک بطری کارتونی عشوه گری را به آن اضافه می کند. در این ترکیب می توانید سایه های پودری گل صد تومانی و آب نبات پنبه ای را بشنوید که لحن آنها پرالین خامه ای شکلاتی است.

ارسال نظر