
چرا عطر نیچ اینقدر لوکس است؟
عطر Niche زمانی که فقط گروه نسبتاً کوچکی از کاربران را هدف قرار می دهد، یک آرایه مخالف در نظر گرفته می شود. با این حال عطر نیچه تاکنون همواره اعتماد مشتریان را جلب کرده است. مهمتر از آن، زمانی که تعداد مصرف کنندگان عطر افزایش می یابد و الزامات عطر بیشتر و بیشتر می شود، عطرهای Niche به وضوح ارزش واقعی خود را در بازار عطر نشان می دهند.
روند رشد و محبوبیت روزافزون عطرها به معنای مرده بودن عطرهای بازار نیست. هر گروه از عطرها برای کاربران مختلفی طراحی شده است، بسته به نیاز و ترجیحات خود، رایحه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. از روند عطرهای گران قیمتی که متناسب با سبک یا نیازهای شما نیستند، پیروی نکنید.
عطرهای نیچ اغلب از برندهای خاص عطرهای لوکس تولید می شوند که در زمینه تحقیق و تولید عطر تخصص دارند. کاملاً متفاوت از خطوط عطرهای طراحان (این اصطلاح به برندهای مد بزرگی که عطر، لباس، لوازم جانبی و... را نیز تولید می کنند اطلاق می شود) مخاطبان خدمات مشتری بسیار بیشتری نسبت به سایر برندها دارند. برندهای معروف Niche به طور گسترده توسط کاربران و متخصصان مانند Creed، Puredistance، Teo Cabanel، Jo Malone، Annick Goutal، L'Artisan Parfumeur، Serge Lutens، Acqua di Parma، Dyptique، Le Labo، Armaf، Kilian، Bond تحسین می شوند.

هر رایحه، صرف نظر از گروه یا سبک رایحه، نشانه های روایی پررنگی به سمت کمال دارد. بنابراین، برای ایجاد رایحه ای کامل، سازندگان باید نسبت فرمول به طراحی محصول را به دقت تنظیم کنند.
در مرحله بعد، عطرهای نیچ تمایل دارند بسته به سبک هر سازنده، از نت ها یا مواد تشکیل دهنده استفاده کرده و به طرز ماهرانه ای مدیریت کنند. بنابراین متوجه خواهید شد که همان نت اما بین عطرهای محبوب و عطرهای نیچ بیان بسیار متفاوتی خواهد داشت.
اگر بین خطوط عطرهای خاص مقایسه شود، هر برند هویت متفاوتی را حتی در صورت استفاده از یک نوع نت به ارمغان می آورد. به عنوان مثال، به سادگی رایحه گل رز یا آگاروود که هزاران عبارات مختلف از رایحه های بی شمار برندهای Niche دارد.
مواد مورد استفاده در عطرهای Niche ، موادی هستند که با دقت انتخاب شده اند، عمدتاً اسانس های طبیعی کمیاب. همین قسمت است که عطرهای Niche را گران می کند و تعداد تولید محدود است، به نظر عیب است، اما برای کسانی که عطر را دوست دارند و علاقه مند به عطر هستند، بالعکس مشکلی نیست، هر چه ارزش بالاتر و کمیاب تر باشد. داشتن یک بطری عطر با ارزش تر است. با این پاسخ، تا حدودی متوجه شده اید که چرا عطرهای نیچ گران و مجلل هستند، درست است؟
علاوه بر این، با عطر Niche ، هر چه رایحه عجیب تر باشد، بهتر است که هیچ کس نمی تواند آن را تقلید کند, به همین دلیل است که هر برند خاص فرمول اختصاصی خود را به عنوان یک سلاح مخفی دارد.