چرا عطرهای  نیش اکنون اینقدر زیاد هستند: بحثی در مورد عطرسازی مدرن
05 | 6 | 1402

چرا عطرهای نیش اکنون اینقدر زیاد هستند: بحثی در مورد عطرسازی مدرن

هوشمند شاپ
در گذشته عطرهای نیش به معنای چیزی یکتا و غیرمعمول بودند اما الان بسیاری از آنها عطرهای معمولی شدهاند.
دلیل این مسئله سودجویی مالی برندهاست چون نیازمند عطرهای پرفروشند تا پروژه‌های جدید را تامین مالی کنند.

بحث در مورد ادکلن‌های نیش و وضعیت فعلی آن‌ها در صنعت بویایی بسیار جالب است. در گذشته، اصطلاح "ادکلن نیش" به چیزی ویژه اشاره می‌کرد. این اصطلاح به چیزی اشاره می‌کرد که عادی و رایج نبود. برای افرادی بود که علاقه‌ای به پیروی از روندها نداشتند و خودشان را خلق می‌کردند. در زمان حاضر، به نظر می‌رسد که این اصطلاح از ریشه‌ی خود بیرون آمده است و در نتیجه، بسیاری از افراد را به عطرهای مستقل، از جمله خودم، معطوف کرده است.

شاید علت اصلی این موضوع به پول باشد. کارخانه‌های عطرسازی در واقع کسب و کارهایی هستند و من قطعاً مخالف بودن آن‌ها در جمع آوری سود در حالی که به علی‌رغم آنچه که دوست دارند انجام می‌دهند، نیستم. می‌خواهم همه افراد از آن لذت ببرند، همان‌طور که من از نوشتن در مورد عطر لذت می‌برم. می‌دانم که کارخانه‌ها برای حفظ کسب و کار خود نیاز به یک عطر عمومی دارند. همه افراد به عطرهای بسیار منحصربه‌فرد جذب نخواهند شد و برای تامین منابع مالی برای پروژه‌های جدید، نیاز به چیزی است که به فروش برسد. با این حال، به نظر می‌رسد که برخی از کارخانه‌ها تقریباً هر عطری را که به طور عمده مورد علاقه قرار می‌دهند و کمتر به نوآوری صنعتی فرصت می‌دهند.

بدون اینکه بدانید، از بسیاری از این کارخانه‌ها لذت می‌برم و نسبت به آن‌ها بدگویی نمی‌کنم. آن‌ها عطرهای خوبی تولید می‌کنند که خوشبو هستند، اما مهم این است که فقط خوشبو هستند. آن‌ها به ندرت چیزی جدید به میز شام اضافه می‌کنند و بسیاری از بوها در فهرست محصولاتشان تا به امروز به نظرم عمومی می‌آیند. بودجه‌های بازاریابی بزرگ، تحویل عطرها به تأثیرگذاران و تمرکز بر روی روندهای بویایی باعث موفقیت و پیشروی صنعتی می‌شوندممکن است بحث در مورد اینکه آیا عطرهای نیش در حال تبدیل شدن به عطرهای طراحی شده عمومی‌تر هستند یا خیر، به دلیل دیدگاه‌های متفاوت و نظرات شخصی، نتیجه‌ای قطعی نداشته باشد. اما مهم است که بدانید هنوز برخی از برندهای عطر نیش به نوآوری و خلاقیت ارزش می‌دهند و عطرهای بسیار منحصربه‌فرد تولید می‌کنند. همچنین، این بحث به شخصیت و سلیقه هر فرد بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است تمایل داشته باشند که عطرهای مشهور و عمومی‌تر را استفاده کنند، در حالی که دیگران به دنبال چیزهای منحصربه‌فرد و بی‌شباهت به سایرین باشند.

در نهایت، مهم است که هر فرد برند و نوع عطری را که برای خود مناسب می‌داند و لذت می‌برد را انتخاب کند. عطر به عنوان یک ابزار برای اعلام هویت شخصی و بیان سلیقه بویایی بسیار شخصی است و هر فرد ممکن است ترجیحات متفاوتی داشته باشد.

ارسال نظر