دنیای عطر و ادکلن دنیای جذابی است که می تواند تقریباً همه افراد را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از افراد مشهور هستند که با برند و نوع عطری که استفاده میکنند، شناخته میشوند.
دنیای عطر و ادکلن دنیای جذابی است که می تواند تقریباً همه افراد را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از افراد مشهور هستند که با برند و نوع عطری که استفاده میکنند، شناخته میشوند. از جرج کلونی با عطر Carthusia گرفته تا اما واتسون که با عطر Lancome Tresore Midnight rose شناخته میشوند. میتوان گفت عطری که استفاده میکنید نشاندهنده روحیه و طبع شماست و می توانید حس بسیار خوبی بدست آورید.
انتخاب عطر مناسب میتواند به معنی حسی باشد که شما در اولین مواجهه با دیگران منتقل می کنید. پس در انتخاب آن باید وسواس به خرج دهید. بعلاوه اگر احساس نیاز به عطر و ادکلن پیدا کرده و سری به بازار این محصول آرایشی پرطرفدار زده باشید، با انواع متنوعی، چه از نظر قیمت و چه از نظر ماندگاری و پخش بو برخورد میکنید و اصولاً بسیار پیش میآید که یک مدل خاص را با قیمت ها و کیفیت های متنوع می بینید که شما را به شک وا میدارد. پس چاره چیست؟ تنها راه انتخاب درست، داشتن اطلاعات کافی است. در این متن سعی شده تا انواع عطرها را به شما معرفی کرده و شما را با مواردی که در هنگام خرید عطر باید درنظر داشته باشید آشنا کنیم.
انواع عطر از نظر میزان اسانس روغنی
عطر و اسانس به طور معمول از روغنهای مخصوصی که از گلها استخراج میشوند، به دست میآید که برای معطر و خوش بوسازی بدن افراد استفاده میشود. میزان این روغن در عطر به معنی کیفیت عطر بوده و هرچه میزان آن در عطر بیشتر باشد، کیفیت و ماندگاری عطر بالاتر رفته و رایحهای دلپذیرتر خواهد داشت. عطرها را می توان بر حسب میزان اسانس روغنی که در آنها به کار رفته به چند دسته تقسیم کرد.
پرفیوم
بهترین و ماندگارترین نوع رایحهها با حدود ۴۰ درصد اسانس روغنی هستند. پرفیومها دارای شدت و ماندگاری بالایی هستند و با ارزشترین نوع رایحهها به حساب می آیند.
ادو پرفیوم
جایگاه دوم بعد از پرفیومها را دارند و با داشتن درصد روغن کمتر که معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است، در جایگاه دوم قرار میگیرند.
ادوتویلت
این گروه کمترین میزان روغن را نسبت به دو گروه قبل دارند که باعث ارزانتر بودن آنها میشود. این گروه تنها ۸ تا ۱۵ درصد روغن دارند.
ادکلن
عموماً تنها برای آقایان استفاده میشود و چیزی در حدود ۴ درصد روغن دارد.
به هنگام انتخاب عطر می بایست به موارد زیر توجه کرد:
۱-برای بسیاری از افراد، پخش بو از آیتمهای اولیه در انتخاب عطر است. اصولاً عطرهایی که روغنی هستند، گرانتر بوده و پخش بوی بهتری دارند و از عطرهایی که گیاهی هستند نمیتوان انتظار پخش بوی بالایی داشت. اگر برای مهمانی به دنبال عطری مناسب هستید و اگر بودجه کافی در اختیار دارید و میخواهید عطری با پخش بوی بالا خریداری کنید، به نظر میآید انتخاب پرفیومها و ادوپرفیوم ها مناسبتر است. البته به دلیل بالا بودن قیمت این نوع عطرها، معمولاً بهتر است فقط برای مهمانیها مورد استفاده قرار بگیرند.
۲-ماندگاری عطر روی لباس و بدن از فاکتورهای مهم بعدی است که خریداران باید به هنگام خرید عطر به آن دقت بسیار داشته باشند. اصولاً بهترین راه برای امتحان کردن اصالت عطرها آن است که عطر را روی بدنتان زده و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید عطر روی بدنتان تغییر بو نمیدهد.
۳-مورد آخری که می توانیم به آن اشاره کنیم، سردی و گرمی عطرها است. معمولاً فصل و ذائقه افراد، تأثیر مهمی در انتخاب عطر برحسب سردی و گرمی آن دارد. عطرهای گرم در فصل زمستان و عطرهای خنک در تابستان، ماندگاری بیشتری دارند. انتخاب درست عطر از جمله عطر جیوانچی ، عطر شانل ، عطر کلوین کلین و دیگر برندها با توجه به فصل می تواند آیتمهای دیگر را هم تحت تأثیر قرار دهد.
در انتها لازم می دانیم شما را با ویژگی های عطر جیوانچی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین های بازار عطر و ادکلن آشنا کنیم. شرکت سازنده این برند از ترکیبات اسانس های بسیار متنوع در محصولات خود استفاده کرده است. بکارگیری اسانس های متنوع، منجر به تولید محصولی با رایحه بسیار دلپذیر شده است. دیگر نقطه قوت عطرهای جیوانچی، تنوع بالای عطرهای سرد، گرم و معتدل آن است. از دیگر ویژگی های قابل توجه این برند، می توانیم به ماندگاری بالای محصولات این برند اشاره کنیم. یک عطر مناسب و با کیفیت، باید حداقل ۸ ساعت ماندگاری داشته باشد و هر چه میزان ماندگاری آن از ۸ ساعت فراتر رود، نشان دهنده بالاتر بودن کیفیت عطر و غلظت بالای اسانس طبیعی به کار رفته در آن است. استفاده از اسانس های کاملاً گیاهی، از دیگر ویژگی هایی است که این برند را به یکی از پرتقاضاترین های بازار تبدیل کرده است.